Verslag raadsvergadering 2 juni

Afgelopen donderdag tijdens de gehouden raadsvergadering zijn er mede door de VVD weer enkele raadsvoorstellen aangenomen en waar zo nodig aanpassingen gedaan om tot een goede uitvoering te kunnen komen.

Voor de overlast die de langparkeerders in het centrum ondervinden, is met medewerking van gebruikers en omwonenden in een werkgroep een opzet gemaakt waarvan men verwacht dat de overlast zeer sterk wordt gereduceerd. Er zal in november een evaluatie plaatsvinden of dit inderdaad het geval is. Mocht blijken dat het plan van aanpak , op enkele punten niet succesvol is, zullen deze direct worden opgepakt om met de omwonenden andere maatregelingen te bespreken, is de toezegging die de wethouders ons deed.

In het raadsvoorstel waar wijzigingen in het Centrum Oisterwijk werd behandeld, lag de nadruk op het toegankelijk zijn voor de gebruikers, van de trottoirs. De ondernemers in het centrum weten nu waaraan ze zich te houden hebben, namelijk; geen hindernissen mogen er ontstaan en er moet een vrije doorloop blijven voor voetgangers, slechtzienden, rolstoel gebruikers en personen met kinderwagens. Het aantal reclameborden voor de bedrijven is teruggebracht naar plaatsing van 1 bord. Voor plaatsing voor fietsen werd door ons nog extra aandacht gevraagd. Nu er duidelijke afspraken zijn gemaakt, weet iedereen waar hij aan toe is.

Tot slot kregen we als raad gelegenheid om onze wensen en bedenkingen in te brengen ter aanvulling bij het schetsontwerp voor de kop van de Lind. Er werden complimenten gemaakt door de raadsleden voor het gevoerde proces met dit resultaat. In Oisterwijk aan Z spraken wij af dat de invloed van de inwoners op beslissingen zichtbaar moeten worden in het beleid wat wordt uitgevoerd. Wij als raad konden de in gebrachte wensen onderschrijven en slechts hier en daar wat aanvullen. Zo constateerden we als VVD onder meer dat de groene sfeer met niet teveel verharding de voorkeur heeft. Tevens werd er aandacht gevraagd voor verplaatsing van de dorpspomp en de weekmarkt naar een andere locatie. Zinvol vinden we voor de toeristen, passerende fietsers dat er wel een water aftappunt komt. Deze opmerkingen werden door Pro en PGB gesteund toen wij hiervoor amendement indienden. De bestrating van wegen en trottoirs rond de Kop worden in afzonderlijk onderzoek bekeken.

Als u op of aanmerking heeft of wel eens een fractievergadering bij wilt wonen neem contact met ons op, VVD Oisterwijk.