VVD stemmers bedankt!

© Patrick Simons

De Tweede Kamer verkiezingen zijn weer voorbij. In de gemeente Oisterwijk zijn wij veruit de grootste gebleven, ruim 2 x zo groot als de nummer 2 het CDA.

De opkomst in Oisterwijk was hoog, maar liefst 82,91% van de kiesgerechtigden is gaan stemmen. Een feest voor de democratie!

In Oisterwijk is dit de uitkomst.

1VVD5144
2CDA2429
3D662091
4PVV1867
5SP1732
6GroenLinks1288
7PvdA646
850Plus543
9Pvdd387
10Forum voor Democratie236
11Christen Unie125
12Denk58

Hierna volgen de kleinere partijen. VNL en de Piratenpartij kregen in Oisterwijk meer stemmen (50 en 35) dan de SGP (21) die wel in de 2e Kamer gekomen is. Daarna komt de ondernemerspartij (19) en dan Lokaal in de Kamer (17). De overige partijen halen minder stemmen. Alleen GeenPeil heeft geen enkele stem gehaald in Oisterwijk.

27 personen hebben wel de moeite genomen om te gaan stemmen maar hebben blanco gestemd. Is dat de ultieme proteststem, denken zij dat het toch niet uitmaakt op wie ze stemmen of zijn er andere redenen.

Naast de blanco stemmers waren er ook 49 personen die een ongeldige stem hebben uitgebracht.

De volgende verkiezingen zijn in 2018 of 2019 afhankelijk van de situatie in Haaren. Welke van de twee het ook gaat worden, wij hopen ook lokaal op uw stem te mogen rekenen. Indien u landelijk VVD stemt maar lokaal niet, zouden wij graag van u willen weten waarom u daarvoor kiest. De VVD Oisterwijk is er namelijk voor U, om lokaal uw belangen te behartigen. Wij komen graag met U in contact en dat kan via onze Facebook pagina, via Twitter mar ook persoonlijk of via mail.

U kunt ons mailen op info@vvdoisterwijk.nl afhankelijk van het onderwerp zal de fractiesecretaris Patrick Simons uw mail dan doorzetten naar het desbetreffende raadslid. U kunt de raadsleden ook rechtstreeks mailen, de email adressen staan op de site.