In memoriam

Ons bereikte het bericht dat op 9 november jongstleden Thom van Rooij is overleden.

Thom is van  1966 tot 1990 actief geweest in de Oisterwijkse gemeenteraad. Daarvan is hij twaalf jaar wethouder geweest, een rol die hij met verve vervulde.

Thom was een man van aanpakken, zocht graag naar praktische oplossingen en heeft vooral aan de economische ontwikkeling van het Oisterwijkse centrum een grote bijdrage geleverd. Ondernemen was hem van thuis uit met de paplepel ingegeven. Hij wist als geen ander hoe de middenstand en horeca in het centrum destijds snakten  naar expansie. In zijn bestuursperiode zijn dan ook de eerste terrassen verschenen op de Lind, werd de sfeerverlichting in de decembermaanden  gerealiseerd. Thom was geen man die graag op de voorgrond stond, kon goed luisteren en was een begenadigd spreker die in simpele bewoordingen uit kon leggen waarom iets wel of niet te realiseren was.

Thom was ook een groot liefhebber van Jazzmuziek, samen met een aantal vrienden richtte hij het oude stijl jazzgenootschap “Ons Genoegen” op. Eenmaal per maand kwamen  de VVD-leden onder het genot van deze muziek bij “De Gulle Ark” bij elkaar om op informele wijze met elkaar van gedachten te wisselen over een groot aantal zaken die de liberalen na aan het hart lagen.

Met weemoed kijken we terug op deze tijd en bedanken hem voor de jarenlange toewijding aan onze partij.