VVD blij met rem op eenzijdige bouwplannen Oisterwijk

Minder bedrijven maar nog meer woningen op het KVL-terrein? Net als de VVD vindt de provincie dit geen goed plan van het Oisterwijkse college.

© Foto: Beeld werkt

Gedeputeerde Staten dringen in hun zienswijze daarom aan op een andere afweging. De behoefte aan bedrijfslocaties komt anders de komende jaren in het gedrang, wat een negatief en remmend effect heeft op economische groei en werkgelegenheid in Oisterwijk. De VVD wil ook zeker meer woningen bouwen, maar wel gebalanceerd en doordacht. Men verkiest daarbij bovendien - in tegenstelling tot het huidige college - kwaliteit boven enkel kwantiteit. Een goed voorbeeld daarvan is de voormalige basisschool De Wingerd in Pannenschuur. Het college koos daar onlangs puur ‘beleidsmatig’ voor de variant met de meeste woningen. De VVD vreest dat deze eenzijdige expansiedrift onze gemeente weinig goeds brengt voor de toekomst. De lessen uit het verleden zouden daarin leidend moeten zijn. De liberalen zijn bovendien blij dat ook de provincie rekening wil blijven houden met de lokale vraag naar bedrijfslocaties. Zo behouden onze kernen hun gunstige ondernemersklimaat.