VVD TERUG IN OISTERWIJKSE COALITIE

Na een afwezigheid van 2,5 jaar mogen de liberalen vanaf 7 januari weer meeregeren in de gemeente Oisterwijk. De vijfkoppige VVD-fractie bestaat uit fractievoorzitter Ton van de Ven, Con van Beckhoven, Vincent van den Dungen, Rob Mallens (vicefractievoorzitter) en Patrick Simons.

© Chris van den Bijgaart

Alle vijf zijn onlangs beëdigd tijdens de eerste raadsvergadering na herindeling met Haaren.

WETHOUDER

Anne Cristien Spekle neemt namens haar partij plaats als wethouder in het nieuwe college. De beschikbare commissieposten worden ingevuld door Franca van der Horst, Bas Hessels en Rowan van Geloven. Hun beëdiging vindt vanwege de COVID-maatregelen plaats op 14 januari. Nieuwkomer Tim Ravestein zal later in maart worden geïnstalleerd.

De VVD Oisterwijk zet samen met coalitiepartners PGB en D66 in op een gezamenlijk perspectief over grenzen heen. Behalve de financiële situatie van Oisterwijk, gaat de aandacht vooral uit naar een beheersbaar sociaal domein en woningbouw tot 2026. Haaren, Heukelom, Moergestel en Oisterwijk komen verder elk afzonderlijk in de zogenaamde dorpenportefeuille van een van de leden van het college.