In Memoriam

Met groot ongeloof vernamen wij het overlijden van Jan van Rijthoven (76 jaar) op 23 december, voormalig raadslid van de VVD, ondernemer, fervent schrijver en muzikant.

Jan was niet alleen ondernemer maar ook een fervent schrijver en jazzmuzikant. Hij was de eerste stadsdichter in Oisterwijk. Vanaf 2010 richtte Van Rijthoven zich vooral op het schrijven van romans. Zijn debuut Julia verscheen in 2013, een paar jaar later gevolgd door De Vermogensbeheerder. In 2016 verscheen zijn derde roman In de schaduw van het bestaan. De Oisterwijker was de laatste maanden druk bezig met het afronden van zijn vierde boek.

Zijn passie voor cultuur en betrokkenheid blijven bij ons. Wij wensen zijn familie, vrienden heel veel sterkte met dit grote verlies.

Op 27 december jongstleden is helaas ons gewaardeerd VVD-lid Claus Russ overleden.
Claus was een man van aanpakken. Ondernemer pur sang en van 2009 tot 2011 voorzitter van de Oisterwijkse hockeyclub HOCO. Mede door Claus zijn vasthoudendheid en zijn onverzettelijke inspanningen is gedurende zijn voorzitterschap de financiele positie van HOCO verbeterd, zijn de verhoudingen met de Gemeente geoptimaliseerd en heeft HOCO eerder dan gepland nieuwe verlichting van veld 3 gekregen en  veld 2 vervangen.

Claus was altijd maatschappelijk betrokken en zo ook bij de VVD Oisterwijk. Als het aan Claus had gelegen had hij de partij “Liberaal Oisterwijk” genoemd.
Wij danken Claus voor de toewijding aan onze partij en wensen zijn vrouw, dochter, schoonzoon en kleinkinderen heel veel sterkte met dit verlies.

Wij sluiten 2017 af met een gedicht van Jan. Water bij de wijn

Al koop je twaalf bossen rozen,
dan heb je nog geen rozengeur,
maar wel een graf met aronskelken
na een leven voor gezeur ...

Al heeft de nacht twee volle manen,
dan heb je nog geen maaneschijn,
maar om de vrede te bewaren,
doe je water bij de wijn ...

En zo heeft ieder soms zijn dag:
geen rozengeur en maneschijn,
maar om te kunnen overleven,
doe je water bij de wijn ...

En als je loopt te minnekozen,
aan het einde van de laan,
je zit alleen maar goed op rozen,
op het puntje van de maan ...

Zorg dus same voor een heel goed jaar,
leef je leven niet uitsluiten voor de schijn,
maar geniet met volle teugen van elkaar,
en doe geen enkele druppel water bij de wijn ...
Oh, wat zal dat zalig zijn!

Tot zover van Jan