EN NU: RUIMTE VOOR VAKANTIE

Het was een bewogen jaar voor VVD Oisterwijk. Dat begon met onze succesvolle campagne ‘Ruimte voor Iedereen’ voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart.

© Inpetto

Maar liefst 25% meer inwoners van Oisterwijk, Moergestel en Heukelom stemden VVD. Een prachtig resultaat en dat vertrouwen gaan we de komende jaren waarmaken. Vorige week heeft de raad de Perspectiefnota behandeld. In onze huidige oppositierol is het ons toch gelukt een meerderheid te verkrijgen voor een aantal moties en voorstellen:

Parkeren

VVD vindt dat het parkeerprobleem in Oisterwijk aangepakt en de parkeerdruk meer verspreid moet worden. Op ons verzoek gaat het college daarom in gesprek met ondernemers om dubbelgebruik van hun parkeerterreinen te stimuleren. Ook gaat zij in gesprek met Q-park aan de Spoorlaan om daar o.a. gemeenteambtenaren te kunnen laten parkeren en wordt er onderzoek gedaan naar satellietplekken en een parkeergarage.

Zonnepanelen legesvrij
Met steun van de gemeenteraad heeft VVD het college opgedragen om de verplichte vergunningaanvraag voor het plaatsen van zonnepanelen legesvrij te maken.

Hondenbelasting

De raad heeft het college opgedragen de kosten bij de begroting 2019 in beeld te brengen, op ons initiatief om de hondenbelasting te verlagen en uniformeren.

Oisterwijksebaan 2a

VVD heeft aandacht gevraagd voor de bestaansonzekerheid die een agrarisch ondernemer aan de Oisterwijksebaan 2a in Heukelom al lange tijd ondervindt. De raad heeft dit helaas niet ondersteund.

Ondernemersklimaat

VVD heeft het huidige college opgeroepen om ondernemers in onze gemeente de aandacht te geven, die zij verdienen. Ondernemers zijn nu duidelijk het ondergeschoven kindje van dit college. VVD Oisterwijk zal blijven strijden voor het verbeteren van het ondernemersklimaat, de bereikbaarheid, infrastructuur en promotie van onze gemeente.

Netwerkborrel

Tijdens een gezellig uitstapje naar Amsterdam heeft de fractie het politieke jaar onlangs afgesloten. De komende weken laden we ons op voor een succesvolle tweede helft van 2018. Woensdag 12 september trappen we af met een liberale netwerkborrel. Locatie volgt maar prik de datum alvast in je agenda.  We wensen iedereen een fijne zomer toe en hopen jullie eind augustus weer te ontmoeten.

Met liberale groet,

Anne Cristien Spekle, fractievoorzitter