KANDIDAAT-WETHOUDERS OISTERWIJK BEKEND

Dion Dankers (PGB), Anne Cristien Spekle (VVD / foto) en Eric Logister (D66) worden maandag voorgedragen als kandidaat-wethouders voor het nieuwe Oisterwijkse college.

© Inpetto

Nadat PGB, VVD en D66 net voor kerst al hun bestuursakkoord bekendmaakten, komt er nu ook zicht op een nieuw college met burgemeester Hans Janssen. Dion Dankers (55) is momenteel wethouder namens PGB en Anne Cristien Spekle (37) fractievoorzitter van VVD Oisterwijk. D66 draagt Eric Logister (50) voor, voormalig raadslid in Tilburg, voormalig wethouder in Den Bosch en thans Statenlid van Noord-Brabant. Als de drie voorgedragen kandidaten maandag door de raad worden aanvaard, is het college meteen na de herindeling met Haaren op volle sterkte.

De portefeuilleverdeling wordt daarna binnen het college geregeld, maar naar verwachting neemt Dankers het sociale domein, Spekle financiƫn en Logister het ruimtelijk domein voor zijn rekening. Ook krijgt elk lid van het nieuwe college een van de dorpen of wijken in zijn of haar portefeuille.