Kermis in Oisterwijk

© Olivier Simons

Vorig jaar is er door de gemeente, centrummanagement, de wijkagent en enkele horecaondernemers een evaluatie van de kermis 2016 in Oisterwijk gehouden. Vlak voor de huidige kermis is die groep nog even bij elkaar gekomen.

De opzet van de kermis was in 2016 beter dan in 2015 doordat er meer één geheel van gemaakt was. Men zou graag het Lindeplein meer betrekken bij de kermis. Daar wordt dan gedacht aan bijvoorbeeld kleinere attracties voor kinderen. Men zou óók graag een goede mix zien van modern en nostalgisch. Maar de kermis moet vooral uniek en aantrekkelijk blijven. Daar zijn wij het als VVD mee eens.

Aandachtspunten zijn er ook. Zo is er veel jonge jeugd gezien met drank en e-smokers. Er was veel zwerfglas (bierflesjes) en rondhangende figuren op plaatsen waar ze ongewenst zijn. De problemen op de kermis vinden vooral ’s avonds plaats en men vraagt zich af of het niet mogelijk is om de BOA’s meer op dat tijdstip in te zetten. Verder zou het fijn zijn als er meer openbare toiletten zouden komen.

De VVD is blij met deze evaluatie en wij hopen dat de evaluatie van de kermis van dit jaar iets breder getrokken wordt door de opbouw en het afbreken er bij te betrekken. Tevens zijn wij benieuwd naar de mening van inwoners over de kermis, die kunt u op onze facebookpagina plaatsen of mailen naar Patrick Simons patrick@vvdoisterwijk.nl

Verder wenst de VVD iedereen een prettige kermis, zowel bezoekers als omwonenden.