WEINIG STEUN VOOR RECREATIE, CULTUUR EN EVENEMENTEN IN OISTERWIJK

Wat gaat Oisterwijk concreet doen om alle afgelaste evenementen en publieke voorzieningen op het gebied van sport, recreatie en cultuur te ondersteunen? Dat vroeg VVD-raadslid Con van Beckhoven onlangs aan het college.

© Natuurtheater Oisterwijk

Door de Corona-crisis zijn tot 1 september immers alle evenementen, festivals, voorstellingen en sportwedstrijden geannuleerd. Voor de inwoners en bezoekers van Oisterwijk dit jaar helaas dus geen Intents, geen Filmplein, VOS-musical of Jaarmarkt, geen Kermis of Pareltoernooi, geen Biermatinee of Koren- of Jazzfestival. Tel daarbij op de (voorlopig) gesloten horecabedrijven, terrassen en cultuurcentra en het zal iedereen duidelijk zijn dat we een onwezenlijk stille zomer tegemoet gaan.

WEINIG DAADKRACHT

In navolging van gemeentes als Tilburg, hoopte de VVD op een daadkrachtige aanpak van het Oisterwijkse college met concrete voorstellen waardoor verenigingen en organisaties zich gesteund voelen in deze onzekere tijden. De beantwoording van onze artikel 34-vragen duidt daar echter helaas niet op. Het gemeentebestuur aan De Lind blijft vooralsnog afwachten waar het kabinet in Den Haag mee komt aan steunmaatregelen en ziet de noodzaak niet om als gemeente zelf al in actie te komen, zoals bijvoorbeeld Tilburg wel doetDe VVD Oisterwijk blijft daarom nauwgezet in de gaten houden dat dit niet ten koste gaat van de rijke traditie en het gevarieerde aanbod aan sport, cultuur en verenigingsleven dat Oisterwijk heeft. Zodat we ook na deze moeilijke tijd weer kunnen genieten van muziek, kunst, cultuur en volksvermaak.