Persbericht VVD netwerk Hart van Brabant

Op maandag 14 november a.s. vindt in het Jan van Besouwhuis in Goirle een gezamenlijke vergadering plaats van de huidige VVD-afdelingen Oisterwijk, Hilvarenbeek en Goirle.

Het voornaamste agendapunt van deze vergadering is de oprichting van een lokaal Netwerk Hart van Brabant, waarin deze afdelingen formeel zullen gaan samenwerken. Dit Netwerk sluit aan bij de nieuwe structuur, waartoe de VVD eind vorig jaar besloten heeft. In april van dit jaar is daartoe opgericht de VVD regio Zuid. Het lokale netwerk Hart van Brabant is binnen de regio Zuid de samenwerking tussen de gemeenten Oisterwijk, Hilvarenbeek en Goirle. De afdeling Haaren sluit zich hierbij aan, maar blijft in afwachting van de herindelingsdiscussie voorlopig formeel zelfstandig. De hervorming van de partijstructuur en het creƫren van lokale netwerken heeft tot doel de afstand tussen de regio en het landelijk partijbestuur te verkleinen, waardoor de leden en ook de lokale fracties beter kunnen worden bediend. Met de verdergaande samenwerking tussen de voormalige afdelingen ontstaat meer ruimte voor het organiseren van evenementen, het opzetten van campagnes, maar vooral meer contact met niet alleen de leden zelf, maar ook met de kiezers die om wat voor reden dan ook geen lid zijn. Het primaat blijft, voor zover het om de gemeentepolitiek gaat, evenwel liggen bij de lokale fracties; zij blijven verantwoordelijk voor de koers die de partij vaart. De nieuwe regiostructuur is daarin slechts faciliterend. De samenstelling voor de lijsten voor de verkiezingen is en blijft een zaak van de lokale leden.

Voor de vergadering van maandag 14 november a.s. wordt de pers uitgenodigd. Mochten er vragen zijn, dan kunt u zich wenden tot de voorzitters van de huidige afdelingen in Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk.