Rubbergranulaat op kunstgrasvelden

© Google

Op 6 oktober j.l. heeft de fractie van de VVD een aantal vragen gesteld aan het college betreffende kunstgrasvelden en rubbergranulaat. Uit een documentaire van Zembla en in het artikel in het Brabants Dagblad d.d. 5 oktober 2016 kwam naar voren dat op verschillende sportvelden in Nederland rubbergranulaat aanwezig. Dit rubbergranulaat brengt mogelijk gezondheidsrisico’s met zich mee. Dat baart ons zorgen, want de VVD Oisterwijk staat voor gezondheid en veiligheid.

Omdat wij ons kunnen voorstellen dat u zich ook zorgen maakt en zich afvraagt hoe het hiermee gesteld is binnen onze gemeente, hebben wij besloten enkele vragen aan het college te stellen ex. artikel 34 RvO. Wij willen ons er van verzekeren dat de gezondheid van onze sporters geen gevaar loopt.

Uit de beantwoording van het college blijkt dat zij ook bekend is met de problematiek rondom rubbergranulaat op kunstgrasvelden en dat zij zich bewust is van de mogelijke risico’s. Geruststellend is dat de berichtgeving door Zembla en het Brabants Dagblad betrekking had op kunstgrasvelden voor voetbal en deze zijn niet aanwezig in de gemeente Oisterwijk. Daarnaast wordt er ook op de velden van HOCO en de atletiek baan bij Taxandria geen rubbergranulaat gebruikt. Overige locaties die bij het college in beeld zijn, leveren ook geen gezondheidsrisico’s op. Ons is verzekerd dat eenieder de berichtgeving hieromtrent blijft volgen. U kunt er op vertrouwen dat wij, de fractie van de VVD, dat zeker zullen doen!

Want: gezondheid is van het allergrootste belang!

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen via het volgende emailadres: patrick@siem-it.nl, fractiesecretaris VVD Oisterwijk