OISTERWIJK VERDIENT KRACHTIG EN STABIEL BESTUUR

Het abrupte vertrek van wethouder Jan de Laat leidt tot veel bestuurlijke onrust, onzekerheid en onnodige vertraging in tal van belangrijke dossiers.

© VVD Oisterwijk

Met sociale en economische zaken, sport en cultuur in zijn portefeuille lag er immers heel wat op Jan zijn bordje. Dat hebben onze inwoners niet verdiend, Oisterwijk verdient een krachtig en stabiel bestuur!

In zijn verklaring geeft De Laat aan zich niet gesteund te voelen door de eigen PrO-achterban. Dat vinden wij opmerkelijk, aangezien raad en college juist volledig los van elkaar zouden moeten functioneren. Dualisme in optima forma is immers de insteek van de verkozen raadsbrede aanpak. Wat is dus de werkelijke reden van zijn vertrek? Op dat antwoord hebben de inwoners van Oisterwijk recht.

Al meteen na de verkiezingen heeft de VVD zich sterk gemaakt voor een krachtig bestuur en overeenstemming over inhoud en financiĆ«le kaders. Het volledige gebrek daaraan, was de reden dat VVD de oppositie verkoos. Nu onze vrees al na een half jaar werkelijkheid wordt, vinden wij het allerminst vanzelfsprekend dat PrO zelf met een nieuwe wethouderskandidaat wil komen.

VVD Oisterwijk is een constructieve en stabiele partij, die niet wegloopt voor verantwoordelijkheid en uiteraard nu ook bereid is het gesprek opnieuw aan te gaan. Het belang van alle inwoners van Heukelom, Moergestel, Oisterwijk en straks ook Haaren staat daarbij voorop.