VVD Hart van Brabant trapt af

Dat een nieuw politiek seizoen van start is gegaan, zal niemand zijn ontgaan. Ronduit stormachtig waren de politieke ontwikkelingen die elkaar de laatste weken in hoog tempo volgden.

© VVD Hart van Brabant

Waar andere partijen echter vooral druk waren met interne issues of met elkaar, verkiest de VVD om zich te focussen op beleid en op de beloftes die aan de kiezers zijn gedaan. Eén van de goede tradities van de VVD Hart van Brabant is om het politieke seizoen af te trappen op aangename wijze.  Daarom werd 12 september jl. een drukbezochte Netwerkborrel georganiseerd. Vertegenwoordigers uit alle vier de gemeenten waren present, evenals veel raadsleden. De avond kreeg nog een bijzonder cachet doordat het landelijk hoofdbestuur van de VVD besloten had om op deze avond aan Ina Batenburg de D.U. Stikkerplaquete uit te reiken, een onderscheiding die binnen de partij zelden wordt uitgereikt, maar in dit geval passend werd geacht als bekroning op de meer dan veertig jaar waarin Ina als raadslid en als wethouder in het openbaar bestuur de liberale beginselen heeft uitgedragen. Zoals zij zelf in haar dankwoord uitsprak, komt aan dat laatste wat haar betreft voorlopig nog geen einde. Het werd uiteindelijk een bijzonder gezellige avond die ons vooruit laat zien naar de volgende bijeenkomst.