Oisterwijker Jelle van Nuland kandidaat voor Brabantse Staten

Jelle van Nuland (29) uit Oisterwijk is op 20 maart volgend jaar verkiesbaar in de Provinciale Staten van Brabant. Van Nuland is bestuursadviseur bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) en wil nu de Brabantse politiek in namens de VVD. Hij staat op plek vijftien en wil er onder andere voor zorgen dat de energietransitie voor iedere Brabander behapbaar en betaalbaar blijft.

© VVD Oisterwijk

Van Nuland: “We gaan er met alle optimisten voor zorgen dat Brabant op een slimme manier richting duurzame energie gaat. Niet door de Brabander die best over wil op duurzame energie vandaag lastig te vallen met extra heffingen en regeltjes, maar door samen slimme oplossingen voor morgen te realiseren,” zegt hij.

Daarnaast wil hij ook aandacht besteden aan bijvoorbeeld evenementen en andere recreatiemogelijkheden in de regio. “Wij Brabanders weten hard werken en genieten perfect met elkaar te combineren. Work hard, play hard. Vandaar dat ik niet richting mijn werkplek in Den Haag ben getrokken, maar in mijn eigen provincie ben blijven wonen. Oisterwijk is dé ideale plek om het werken met vooral veel genieten te combineren. De provincie moet daar de ruimte voor bieden.”