Goede voornemens wethouder Dankers al overboord

Door volledig voorbij te gaan aan het initiatief van Moergestelse ondernemers, gooit het college haar goede voornemens al snel overboord.

© Gemeente Oisterwijk

In haar eigen Raadsakkoord stond nog dat de gemeente de komende jaren serieus naar bewonersinitiatieven gaat kijken. Daar blijkt in praktijk echter weinig van uit te komen nu wethouder Dion Dankers de gemeenteraad volledig buitenspel zet bij de herbestemming van Bienekebolders. Deze voormalige openbare school aan de Bosstraat is in beeld als nieuw interdisciplinair vitaliteitscentrum bij fysiotherapeut Sjef en zoon Luuk van den Meijdenberg. De Moergestelnaren werken nu nog op twee locaties, maar hebben samen met andere ondernemers uit de gezondheidsbranche ambitieuze plannen voor het leegstaande pand. Een unieke kans voor de Moergestelse gemeenschap om bedrijvigheid en medische dienstverlening te behouden. Het college ziet echter op deze plek liever woningen verrijzen. De VVD-fractie voelt zich daarmee – net als PrO overigens - volledig buitenspel gezet en beraadt zich op het indienen van een motie. Moergestel is immers gebaat bij een vitaal en levendig centrum, waarin ook ruimte moet zijn voor bedrijven en ondernemers. Hun economische bijdrage versterkt de kern Moergestel. Wat heeft luisteren bovendien voor zin als je er vervolgens niets mee doet?