KVL-huurwoningen: goedkoop, duurkoop

Het plan voor 27 goedkope huurappartementen in KVL-dorp kan wat de VVD betreft voorlopig de ijskast in. Het appartementencomplex zou veel te dicht komen staan bij bestaande bedrijven aan de Nijverheidsweg.

Deze bedrijven worden in hun groei en ontwikkeling ernstig beperkt door de bouw van appartementen in hun 'achtertuin'. Bovendien vindt de VVD denderende vrachtwagens door een kinderrijke wijk geen veilige noch zalige gedachte. Sociale huurders hebben vaak al geen vrije keuze en moeten dan een woning accepteren vlakbij een ‘industrieterrein’. Woningen bouwen prima, maar niet tegen elke prijs.

Schoonheidsprijs

Waar het college eerst nog predikte ‘beleidsmatig te kiezen voor zoveel mogelijk woningen’, stemden nu ook coalitiepartijen PGB en PrO tegen de plannen van wethouder Smit. Naast de verkeersveiligheid trekt de VVD ook het gevoerde ruimtelijke ordenings- en uitvoeringstraject ernstig in twijfel. Ondernemers en buurtbewoners beklaagden zich over het gebrek aan communicatie en inspraak. Al met al verdient dit plan van de gemeente niet de schoonheidsprijs en pleit de VVD voor een zorgvuldige en kwalitatieve aanpak.