Aanpak criminaliteit speerpunt VVD Brabant

Recente drugsvondsten in Oisterwijk, maar ook het toenemende aantal gewelddadige overvallen, woninginbraken en afvaldumpingen in het buitengebied van Oisterwijk, Moergestel en Heukelom, vragen om maatregelen.

Jelle van Nuland (29) uit Oisterwijk – nummer 14 voor de Brabantse VVD  20 maart a.s. - ziet de veiligheidsproblemen in Oisterwijk dan ook breder. “Een lokale aanpak is absoluut belangrijk, kijk naar het succes van cameratoezicht in het centrum op initiatief van de VVD. Maar het is ook van belang dat de oorzaken van onveiligheid breder worden aangepakt. Dat geldt met name voor de drugscriminaliteit in onze provincie”, aldus Van Nuland. “Ook Oisterwijk heeft regelmatig te maken met dumpingen van drugsafval, maar dat netwerk gaat veel verder dan wat zich in onze gemeente afspeelt. De provincie moet dus een veel stevigere coördinerende rol nemen in het aanpakken van criminaliteit en onveiligheid”.

Veiligheidscoördinator voor Brabant

Voor VVD is dit één van de speerpunten voor de komende Provinciale Statenverkiezingen. “De VVD pleit voor een gedeputeerde voor Veiligheid, die deze coördinerende rol oppakt”, aldus Van Nuland. “Uiteindelijk gaat het erom dat deze gedeputeerde hier krachtig aan de gang gaat, in nauwe samenwerking met het Rijk en de gemeente Oisterwijk krachtig aan de slag gaat. Voor de veiligheid van alle Oisterwijkers”. Het is goed wonen in Oisterwijk. Maar de problemen die onze provincie kent op het gebied van veiligheid gaan niet aan ons voorbij.