AUTOLUWE LIND PRIMA, MAAR WEL TIJDELIJK

De VVD omarmt het initiatief van de gemeente om tijdelijk de terrassen in het centrum van Oisterwijk te verruimen. Het past geheel in onze eerdere voorstellen om de horecalasten te verlichten. De Lind Noord zal een aantal weekends voor doorgaand verkeer afgesloten worden om plaats te bieden aan extra terrastafels en -stoelen nu de 1.5 m regel afstand van kracht is.

© TIP Oisterwijk

PARKEREN IN HET CENTRUM

Horecaondernemers die getroffen zijn door de Corona-maatregelen, kunnen daardoor de komende tijd hopelijk wat goed maken van hun wekenlange verplichte bedrijfssluiting. Zowel de meeste horecaondernemers als de winkeliers staan positief tegenover de plannen, zolang er wel 1 rijbaan geopend blijft. De VVD ziet de sympathieke pilot – in tegenstelling tot sommige andere partijen - ook geenszins als opmaat voor een volledig autovrije Lind en Dorpsstraat. Daarvoor is immers geen draagvlak onder de gevestigde bedrijven en winkels. Het winkelend publiek in Oisterwijk waardeert de parkeermogelijkheden in de nabijheid van winkels en kiest daarom vaker om in de Parel in 't Groen te shoppen. De parkeeropbrengsten zijn bovendien voor de gemeente belangrijke inkomsten in tijden van oplopende tekorten en stijgende OZB-belastingen.