RUBEN BREKELMANS 30E OP VVD-KANDIDATENLIJST

Ruben Brekelmans uit Oisterwijk staat op de 30e plek van de VVD-advieskandidatenlijst voor de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Volgens de huidige peilingen is de kans groot dat hij vanaf maart Tweede Kamerlid wordt, voordat het zover mogen de leden zich echter nog over de definitieve lijst uitspreken.

© Martijn Beekman

Naast zijn huidige werk als Programmadirecteur op het ministerie van Financiƫn, is Brekelmans binnen de VVD vooral actief als Haya-trainer en voorzitter van het Thematisch Netwerk Internationaal. Ook was hij voorzitter van de programmacommissie voor de Europese Verkiezingen. Als Kamerlid wil Ruben eraan bijdragen dat we met ons buitenlandbeleid Nederland veilig houden en bedrijven beter ondersteunen. Juist nu moeten nieuwe handelsafspraken gemaakt worden en moeten we durven optreden tegen oneerlijke concurrentie.

OISTERWIJK

De afgelopen jaren woonde de 34-jarige Brekelmans achtereenvolgens in Tilburg, Amsterdam, Londen en Boston. Afgelopen zomer zijn Ruben en zijn vriendin naar Oisterwijk verhuisd. Daar heeft hij zich meteen gemeld bij de lokale VVD-afdeling om zich actief in te zetten. Zo adviseerde hij het bestuur bij de verkiezingscampagne en schreef hij mee aan het verkiezingsprogramma van VVD-Oisterwijk: Werk aan de KernMet de aankomende Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart, gaan de campagne-activiteiten binnenkort van start.