Commissies

In Oisterwijk zijn drie verschillende raadscommissies:
- Commissie Algemene Zaken (AZ)
- Commissie Inwonerszaken (INW)
- Commissie Ruimtelijke Zaken (RZ)

Deze commissies bestaan uit raadsleden en niet-raadsleden, afkomstig uit verschillende politieke partijen. Naast de voorzitter mogen drie leden per fractie in elke commissie zitting hebben. De zittingsduur van de commissies is gelijk aan de zittingsduur van de gemeenteraad.

De Commissie Algemene Zaken gaat over algemene coƶrdinatie, politie, brandweer, rampenbestrijding, integraal veiligheidsbeleid, personeel en organisatie, communicatie, informatisering en automatisering, economische zaken, financiĆ«n, juridische zaken, facilitaire zaken, intergemeentelijke samenwerking, planning en control, bestuurszaken, grondzaken, rationeel gebouwen beheer, toerisme en recreatie, openbare werken en verkeer, kunst en cultuur.

De VVD leden die in deze commissie deelnemen zijn: Anne Cristien Spekle, Con van Beckhoven en Vincent van den Dungen.

De Commissie Inwonerszaken gaat over welzijn, onderwijs, sociale zaken, gezondheidszorg en gehandicaptenbeleid, mondiale bewustwording, vluchtingen, biodiversiteit en klimaatbeheer en sport.
Vanuit de VVD hebben Bianca Taapken, Pauline Klijn en Rowan van Geloven zitting in deze commissie.

De Commissie Ruimtelijke Zaken gaat over ruimtelijke ordening, bouwzaken, volkshuisvesting, milieu en infrastructuur.
Vanuit de VVD hebben zitting in deze commissie: Gert van Elderen, Franca van der Horst en Bas Hessels.

De commissievergaderingen zijn openbaar. De bijeenkomsten vinden in principe een keer in de zes weken plaats. Ze worden aangekondigd via de website van de gemeente Oisterwijk en via de gemeenteberichten in de plaatselijke weekbladen (Nieuwsklokje).
Heeft u onderwerpen in te brengen of wilt u gewoon meer weten, neem dan gerust contact op met een van onze commissieleden.